EUR
SlovenčinaSlovenčina
0

Certifikát potvrdzujúci súlad tohto dokumentu so zákonom

Podmienky a pravidlá online obchodu







                                                    §1 Základné definície



                                                    §2 General provisions



                                                    §3 Podmienky poskytovania služieb





                                                    §4 Podmienky dohody





                                                    §5 Realizácia objednávky





                                                    §6 Doručenie




                                                    §7 Spôsoby platby




                                                    §8 Záruka




                                                    §9 Odstúpenie




                                                    §10 Postup spracovania reklamácií




                                                    §11 Zodpovednosť


                                                    §12 Mimosúdne metódy spracovania reklamácií a uplatnenia nárokov



                                                    §13 Ustanovenia pre podnikateľov






                                                    §14 Záverečné ustanovenia






                                                    Úvod

                                                    Vážený zákazník, tieto podmienky a pravidlá upravujú spôsob uzatvárania predajných zmlúv prostredníctvom vyššie uvedenej internetovej stránky, poskytujú pravidlá pre vykonávanie týchto zmlúv, vrátane dodania, práv a povinností vyplývajúcich z platného práva a postup pri odstúpení od zmluvy a spracovaní reklamácií. Tieto podmienky a pravidlá pozostávajú z nasledujúcich štyroch hlavných častí:

                                                    1. § 1 až 3 obsahujú všeobecné predpisy v rámci týchto podmienok a pravidiel;

                                                    2. § 4 až 7 obsahujú opis procesu získavania tovaru/služieb;

                                                    3. § 8 až 12 obsahujú predpisy týkajúce sa zistenia vadného tovaru/služieb a práva na odstúpenie od zmluvy;

                                                    4. § 13 až 14 obsahujú zostávajúce predpisy.

                                                    §1 Základné definície

                                                    1. Online obchod – https://easyparts.online/index.php

                                                    2. Predávajúci –  Aparts Group Brzezowski Ożóg Spółka Komandytowa. NIP: 8831858913  KRS 0000984645  REGON 363005542

                                                    3. Adresa predávajúceho – pri každom zmienení adresy predávajúceho v podmienkach a pravidlách to znamená nasledujúce údaje:

                                                    1. sídlo: ul Główna 34, 55-093 Bielawa,
                                                    2. e-mailová adresa: info@easyparts.online, +48 721889998

                                                    1. Zákazník – fyzická osoba s plnou právnou spôsobilosťou a v prípadoch stanovených v všeobecne záväznom práve aj fyzická osoba s obmedzenou právnou spôsobilosťou, právnická osoba alebo organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej bola priznaná právna spôsobilosť podľa zákona, ktorá uzatvorila alebo má v úmysle uzavrieť predajnú zmluvu.
                                                    2. Spotrebiteľ – čl. 221 Občianskeho zákonníka: fyzická osoba vykonávajúca právny úkon, ktorý nie je priamo spojený s jej podnikateľskou alebo profesionálnou činnosťou, spolu s Predávajúcim.
                                                    3. Predajná zmluva – zmluva o predaji Produktu umiestneného na webovej stránke vyššie uvedeného online obchodu, uzavretá alebo uzatváraná medzi Zákazníkom a Predávajúcim prostredníctvom online obchodu.
                                                    4. Tovar – Produkt, hmotný tovar zakúpený Zákazníkom prostredníctvom online obchodu.
                                                    5. Objednávka – vyhlásenie vôle Zákazníka urobené prostredníctvom online obchodu, špecifikujúce: typ a množstvo Tovaru ponúkaného online obchodom v čase podania objednávky, spôsob platby, spôsob dodania Tovaru, miesto odovzdania Tovaru a údaje Zákazníka.
                                                    6. Objednávkový formulár – elektronická služba, formulár na elektronickom úložnom médiu dostupný v online obchode, ktorý umožňuje podanie a vykonanie Objednávky s funkciami, ako sú medzi inými pridávanie Produktov do elektronického košíka a špecifikovanie podmienok a pravidiel Predajnej zmluvy, ako sú spôsob dodania a platby.
                                                    7. Doba realizácie objednávky – čas, kedy bude objednávka podaná Zákazníkom online obchodu dokončená, zabalená, zapečatená Predávajúcim a odovzdaná na doručenie v spôsobu doručenia zvoleného Zákazníkom.
                                                    8. Pracovný deň – jeden deň od pondelka do piatku, s výnimkou štátnych sviatkov.
                                                    9. Zákon o právach spotrebiteľa – zákon o právach spotrebiteľa z 30. mája 2014 (Zbierka zákonov z roku 2014, položka 827, v znení neskorších predpisov).

                                                    §2 Všeobecné ustanovenia

                                                    1. Predávajúci vyhlasuje, že dodržiava všetky požadované pravidlá ochrany osobných údajov Zákazníkov, stanovené mimo iného v Zákone o ochrane osobných údajov z 29. augusta 1997 (zjednotený text Zbierky zákonov z roku 2015, položka 2135, v znení neskorších predpisov). Zákazník súhlasí s tým, aby Predávajúci zhromažďoval, uchovával a spracovával osobné údaje výlučne na účely priamo súvisiace s vykonaním Služby alebo dodaním Tovarov objednaných v online obchode. Podrobné podmienky zhromažďovania, spracovávania a ochrany osobných údajov Predávajúcim sú špecifikované v „Zásadách ochrany osobných údajov“ online obchodu.
                                                    2. Pri podávaní objednávok v obchode má Zákazník možnosť prečítať si Podmienky a pravidlá, akceptujúc obsah tohto dokumentu zaškrtnutím príslušného políčka vo formulári. Akceptovanie Podmienok a pravidiel je potrebné na vykonanie objednávky. Informujeme, že uzatvorenie Predajnej zmluvy prostredníctvom internetu a akceptovanie Podmienok a pravidiel ukladá povinnosť zaplatiť za objednané Tovary.
                                                    3. Správca údajov používa primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie ochrany osobných údajov, ktoré sú kompetentné pre hrozby a kategórie údajov pod ochranou. Predovšetkým Správca údajov chráni údaje pred zdieľaním, odstránením, spracovaním, stratou, zmenou, poškodením alebo zlomením neoprávnenými osobami. Podrobný rozsah ochrany bol regulovaný v súlade s požiadavkami politiky ochrany osobných údajov (bezpečnostná politika, podmienky ochrany osobných údajov, pokyny na riadenie IT systémov).
                                                    4. Každá osoba, ktorej údaje sú spracovávané, má právo na:

                                                    1. dozrieť a kontrolovať spracovanie osobných údajov, na ktoré má predávajúci zbierku údajov Zákazníkov uvedeného obchodu;
                                                    2. získať podrobné informácie, či taká zbierka údajov existuje a je udržiavaná predávajúcim;
                                                    3. určiť správcu údajov, jeho adresu, sídlo, meno a, ak je správcom fyzická osoba, určiť jeho meno a priezvisko, ako aj adresu bydliska;
                                                    4. získať informácie o účele, rozsahu, metóde, čase spracovania údajov zahrnutých v takej zbierke;
                                                    5. získať informácie v bežne zrozumiteľnej forme o obsahu takýchto údajov;
                                                    6. zistiť zdroj údajov týkajúcich sa takej osoby, pokiaľ správca údajov nie je povinný udržiavať ho v tajnosti ako dôverné informácie alebo profesionálne tajomstvo;
                                                    7. požadovať, aby osobné údaje boli doplnené, aktualizované, opravené, dočasne pozastavené alebo vymazané, ak sú neúplné, zastarané, nepravdivé alebo boli získané spôsobom, ktorý porušuje zákon, alebo už nie sú potrebné na účel, na ktorý boli získané.

                                                    1. V súlade s bodom 6 má Zákazník právo na prístup k obsahu spracovávaných osobných údajov, opraviť ich a požiadať o ich odstránenie. Správca osobných údajov je povinný doplniť, aktualizovať, opraviť, dočasne pozastaviť alebo trvalo zastaviť spracovanie údajov alebo ich okamžite odstrániť z zbierky po podaní takejto žiadosti, pokiaľ sa žiadosť netýka osobných údajov, ktoré sa doplňujú, aktualizujú alebo opravujú spôsobom určeným v samostatných právnych predpisoch, vrátane zákona.
                                                    2. Pri finalizácii objednávky Zákazník súhlasí so zbieraním a spracovaním osobných údajov Predávajúcim, ako to chápeme v Zákone o ochrane osobných údajov z 29. augusta 1997 (Zbierka zákonov 2014.1182 zjednotený text). Údaje môžu byť poskytnuté inému subjektu iba v situácii, ktorá je vyžadovaná zákonom alebo je nevyhnutná na vykonanie podanej objednávky.
                                                    3. Zákazník môže dať svoj súhlas na prijímanie elektronických marketingových a obchodných informácií od Predávajúceho, prihlásením sa na NEWSLETTER.
                                                    4. Zákazník využívajúci Služby Predávajúceho vykonávané prostredníctvom online obchodu je povinný dodržiavať tieto Podmienky a pravidlá v rozsahu, ktorý je potrebný na vykonanie podanej objednávky a nie je v rozpore s platným právom a pravidlami spoločenského správania.
                                                    5. Predávajúci online obchodu vyhlasuje, že Tovar dostupný a predávaný v online obchode je nový, použiteľný, bezpečný a bez fyzických alebo právnych vád. Vlastnosti Tovaru plne zodpovedajú tým, ktoré sú uvedené a opísané na webovej stránke online obchodu.
                                                    6. Predávajúci vykonáva objednávky na území Poľska a tých, ktoré podali Spotrebitelia v Európe a tiež, po predchádzajúcom určení dodacích podmienok, v iných krajinách.
                                                    7. Všetok Tovar dostupný na predaj v online obchode bol legálne uvedený na poľský trh, spôsobom v súlade s právnymi predpismi. Informácie o Tovare umiestnené na webovej stránke online obchodu sú pozvánkou na uzatvorenie zmluvy, ako to chápe článok 71 zákona Občianskeho zákonníka z 23. apríla 1964.
                                                    8. Ceny Produktov/Tovarov/Služieb sú na webovej stránke online obchodu uvedené v eurách ako brutto ceny vrátane DPH, colných poplatkov a iných zložiek uložených zákonom.
                                                    9. POZOR: Ceny uvedené na webovej stránke online obchodu nezahŕňajú náklady na doručenie, ktoré sa pridávajú, keď Zákazník zvolí spôsob doručenia objednaného Tovaru.

                                                    §3 Podmienky poskytovania služieb

                                                    1. Tento online obchod poskytuje elektronické služby a podmienkou uzatvorenia zmluvy je predovšetkým vyplnenie online objednávkového formulára na uzatvorenie predajnej zmluvy. Uzatvorenie zmluvy je dobrovoľné.
                                                    2. Zmluva o poskytovaní služieb sa uzatvára elektronicky tým, že umožňuje Zákazníkovi online obchodu vyplniť objednávkový formulár, zmluva sa uzatvára na dobu určenú v momente, keď Zákazník začne vyplňovať formulár, a zanikne v čase, keď prestane vyplňovať formulár alebo v momente odoslania vyplneného formulára Predávajúcemu. Proces vyplňovania objednávkového formulára je organizovaný tak, aby každý Zákazník mal možnosť prečítať si formulár predtým, ako sa rozhodne uzavrieť zmluvu alebo ju zmeniť.
                                                    3. Služba uvedená v bode 1 je poskytovaná bezplatne, ale môže vyžadovať prístup na internet.
                                                    4. Elektronické objednávky môžu byť podávané 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
                                                    5. Pri finalizácii nákupu Zákazník zaškrtne príslušné políčko objednávky s nasledujúcou možnosťou: “Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez sklep moich danych osobowych zawartych w formularzu zamówienia w celu i zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia” (“Dávam svoj súhlas, aby obchod spracovával moje osobné údaje uvedené v objednávkovom formulári na účely a v rozsahu potrebnom na vykonanie objednávky”), čo je nevyhnutné na uzavretie zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je nevyhnutné na podanie objednávky a neposkytnutie osobných údajov bude ekvivalentné odstúpeniu od uzatvorenia zmluvy.
                                                    6. Podľa čl. 8 ods. 2 GDPR správca, s ohľadom na dostupnú technológiu, prijíma primerané opatrenia na overenie, či osoba s rodičovskou starostlivosťou alebo zodpovedná za dieťa (do 13 rokov) dala svoj súhlas alebo ho schválila.
                                                    7. Náklady Zákazníka súvisiace s prístupom na internet a prenosom údajov hradí výlučne Zákazník v súlade s cenníkom poskytovateľa služieb Zákazníka, s ktorým Zákazník uzavrel zmluvu o poskytovaní internetových služieb.

                                                    §4 Podmienky dohody

                                                    1. Na uzatvorenie platnej a záväznej predajnej zmluvy sa Zákazník rozhodne, v súlade s predloženou ponukou online obchodu, o množstve Tovaru, ktorý má v úmysle zakúpiť, a ak je to možné, špecifikuje vlastnosti objednaného Produktu a jeho špecifikáciu. Pri výbere Tovaru Zákazník vyplní internetový objednávkový formulár, pričom uvedie všetky údaje potrebné na vykonanie objednávky Predávajúcim, ako sú množstvo, dodacia adresa a spôsob platby, na základe správ zobrazených Zákazníkovi a informácií dostupných na webovej stránke a zahrnutých v týchto Podmienkach a pravidlách.
                                                    2. Registrácia Zákazníckeho účtu v online obchode je dobrovoľná a bezplatná.
                                                    3. Ak Predávajúci vytvorí možnosť objednať Tovar s takými vlastnosťami, ktoré sú vyrobené na individuálnu žiadosť Zákazníka, Zákazník odošle online objednávkový formulár s informáciami potrebnými na vytvorenie Tovaru, t.j. text, grafika, rozmer a pod. v súlade s technickou špecifikáciou uvedenou v popise Tovaru, alebo si vyberie správnu špecifikáciu medzi variantmi možných konfigurácií Tovaru dostupných od Predávajúceho.
                                                    4. Bezprostredne po prijatí objednávky Predávajúci elektronicky zašle Zákazníkovi na e-mailovú adresu uvedenú pri podaní objednávky vyhlásenie potvrdzujúce objednávku, ktoré je zároveň aj prijatím objednávky. V okamihu doručenia správy Zákazníkovi sa predajná zmluva uzatvára.
                                                    5. Správa obsahujúca zhrnutie objednávky a potvrdenie zahŕňa všetky predtým dohodnuté podmienky predajnej zmluvy, najmä množstvo a typ objednaného Tovaru, ich špecifikáciu v prípade objednávania Tovaru s individuálne zvolenými vlastnosťami, celkovú sumu na zaplatenie (vyjadrenú v poľských zlotých) s nákladmi na dopravu a sumu poskytnutých zliav (ak sú aplikovateľné).
                                                    6. Ak má Zákazník viac zliav z viacerých zdrojov/špeciálnych cenových ponúk, môžu sa kombinovať iba vtedy, ak je to výslovne uvedené v Podmienkach a pravidlách zliav. Ak nie je informácia o spôsobe kombinovania rôznych zliav/špeciálnych cenových ponúk, môže sa na jeden nákup uplatniť iba jedna zľava/špeciálna cenová ponuka.

                                                    §5 Vykonanie objednávky

                                                    1. Predávajúci spravodlivo vykonáva objednávky Zákazníkov v poradí, v akom sú prijímané, pretože každá objednávka je dôležitá a považujeme ju za prioritu!
                                                    2. Doba vykonania objednávky pre jednotlivého Zákazníka je 1 až 5 pracovných dní počítaných od dňa odoslania objednávky Zákazníkom. V prípade produktov označených ako dostupné na požiadanie, je doba dodania špecifikovaná na stránke produktu. Doba vykonania objednávky zahŕňa predovšetkým čas potrebný na prípravu objednávky (vyberanie a balenie objednávky, odovzdanie balíka kuriérovi a, v niektorých prípadoch, výroba Tovaru). Doba vykonania objednávky závisí od spôsobu dodania, ktorý sa môže meniť v závislosti od prostriedkov dopravy určených Zákazníkom.
                                                    3. V prípade osobitných okolností alebo nemožnosti vykonať objednávku v čase uvedenom v bode 2, Predávajúci bezodkladne kontaktuje Zákazníka, aby dohodol ďalšie kroky, ktoré je potrebné podniknúť na určenie iného času vykonania objednávky alebo zmenu spôsobu dodania.

                                                    §6 Doručenie

                                                    1. Tovar sa dodáva prostredníctvom prevádzkovateľa Poczta Polska alebo kuriérskej služby (GLS) alebo iným spôsobom prijatým stranami a nezahŕňajúcim nadmerné alebo neopodstatnené náklady pre Predávajúceho a Zákazníka.
                                                    2. Objednaný Tovar sa dodáva podľa výberu Zákazníka buď priamo na adresu Zákazníka uvedenú v online formulári podanej objednávky a potvrdenú Zákazníkom ako dodaciu adresu, alebo si ho môže Zákazník osobne vyzdvihnúť na mieste osobného vyzdvihnutia, na adrese uvedenej pri podávaní objednávky.
                                                    3. Tovar je vždy balený spôsobom vhodným pre jeho vlastnosti, spôsobom zabraňujúcim jeho poškodeniu, strate alebo zničeniu počas prepravy.
                                                    4. Zákazník je neustále informovaný o nákladoch na dodanie – tieto sú uvedené, keď Zákazník vyplní online objednávkový formulár. Výška nákladov na dodanie závisí od krajiny, do ktorej má byť objednávka odoslaná, množstva objednaného tovaru, jeho hmotnosti a spôsobu zaslania balíka.

                                                    §7 Spôsoby platby

                                                    1. Predávajúci umožňuje Zákazníkovi zaplatiť za objednané Tovar v podobe predplatby na bankový účet nasledujúceho čísla:

                                                    Aparts Group Spółka Komandytowa

                                                    PL68 1090 2590 0000 0001 4357 4778 EUR




                                                    1. Elektronická platba kreditnou kartou (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro) alebo bankovým prevodom v rámci elektronického bankovníctva, prostredníctvom online platobnej služby – PayU, PayPal, Przelewy24.
                                                    2. Hotovosť pri prevzatí objednaného Tovaru (dobierka) – Zákazník platí kuriérovi pri prevzatí objednaného Tovaru, ktorý je doručený kuriérskou spoločnosťou na adresu uvedenú Zákazníkom v objednávke.
                                                    3. Predávajúci dokumentuje predaj Tovaru v súlade s požiadavkou Zákazníka – s potvrdením alebo faktúrou DPH. Doklad o zakúpení vo forme potvrdenia alebo faktúry DPH je doručený Zákazníkovi spolu s objednaným Tovarom. Predávajúci môže vystaviť faktúry DPH na všetok Tovar objednaný v online obchode.

                                                    §8 Záruka

                                                    1. Dodanie tovaru vykonaného v rámci záruky bude realizované na náklady Predávajúceho.
                                                    2. Predávajúci zodpovedá na základe záruky, ak je vada zistená skôr ako dva roky od dňa uvoľnenia Tovaru Spotrebiteľovi. Predávajúci zodpovedá Spotrebiteľovi, ak boli pri uvoľnení spotrebného Tovaru nezhody so zmluvou alebo ak má fyzické alebo právne vady. Predávajúci je zodpovedný za nezhody spotrebného Tovaru so zmluvou, ak sa takáto nezhoda zistí skôr ako dva roky od uvoľnenia týchto Tovarov Kupujúcemu. V prípade výmeny Tovaru sa táto lehota počíta znovu. Fyzická vada znamená, že predávaná položka nie je v súlade so zmluvou. Najmä, predávaná položka nie je v súlade so zmluvou, ak:

                                                    1. chýba mu vlastnosti, ktoré by produkt tohto typu mal mať na účel uvedený v zmluve alebo vyplývajúci z okolností či jeho zamýšľaného použitia;
                                                    2. chýba mu vlastnosti, ktorých existencia bola zabezpečená Predávajúcim, taktiež prezentovaním vzorky alebo modelu;
                                                    3. nie je možné ho použiť na účely, o ktorých Kupujúci informoval Predávajúceho pri uzatváraní zmluvy, a Predávajúci k takejto zamýšľanej používaniu položky neuviedol žiadne výhrady;
                                                    4. bola poskytnutá Kupujúcemu neúplná.

                                                    1. Vady Tovaru by mali byť hlásené zaslaním informácií elektronicky na e-mailovú adresu Predávajúceho alebo písomne na poštovú adresu Predávajúceho (pozri §1 bod 3: Adresa Predávajúceho). Ak Spotrebiteľ má ťažkosti a nevie, ako zostaviť hlásenie o vadách Tovaru, také hlásenie môže byť zaslané napríklad vo forme, ktorá tvorí Prílohu č. 2 týchto Podmienok a pravidiel, ktorá slúži iba na zjednodušenie procesu reklamácie, neznamená to, že ide o povinný model na úspešné vybavenie reklamácie.
                                                    2. Ak je potrebné na správne vyhodnotenie fyzických vád Tovaru, na požiadanie Predávajúceho a po počiatočných dohodách s Predávajúcim, Tovar bude doručený na sídlo Predávajúceho (pozri §1 bod 3: Adresa Predávajúceho), len ak vlastnosti Produktu to umožňujú.
                                                    3. Predávajúci okamžite odpovie na hlásenie Spotrebiteľa, avšak nie neskôr ako do 14 kalendárnych dní od dňa prijatia takého hlásenia. Nevybavenie hlásenia v stanovenom termíne sa považuje za uznanie reklamácie za oprávnenú a jej akceptáciu Predávajúcim.
                                                    4. Predávajúci hradí náklady na zber Tovaru, dodanie, odstránenie vady/vád a výmenu Tovaru za nové.

                                                    §9 Odstúpenie od zmluvy

                                                    1. Podľa ustanovení zákona má Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom podľa čl. 27 zákona z 30. mája 2014 (Zbierka zákonov z roku 2014, položka 827, v znení neskorších predpisov) na právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu.
                                                    2. Právo na odstúpenie od zmluvy sa uplatňuje do 14 kalendárnych dní od okamihu nadobudnutia vlastníctva Tovaru Zákazníkom, ktorý je zároveň Spotrebiteľom, alebo treťou osobou určenou takýmto Zákazníkom, inou ako prepravcom.
                                                    3. Keď Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, odstúpi od zmluvy, takáto zmluva sa považuje za neuzavretú a Spotrebiteľ je oslobodený od akýchkoľvek záväzkov. Všetko, čo si strany vzájomne dohodli, sa vráti nezmenené, pokiaľ nebola zmena nevyhnutná v bežnom obchodnom rozsahu. Vrátenie sa uskutoční okamžite a najneskôr do štrnástich dní.
                                                    4. Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, môže odstúpiť od zmluvy vyhlásením pomocou online formulára, ktorý tvorí Prílohu č. 1 týchto Podmienok a pravidiel, zaslaním elektronicky alebo poštou na poštovú adresu Predávajúceho, podľa výberu Zákazníka. Príloha č. 1 môže slúžiť iba ako pomoc pri odstúpení od zmluvy a nie je to model potrebný na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy. Zákazník ju môže použiť, ale nie je to potrebné. Úspešné odstúpenie vyžaduje, aby Zákazník len zaslal vyhlásenie písomne na adresu Predávajúceho.
                                                    5. Na dodržanie lehoty uvedenej v bode 2 stačí zaslať vyhlásenie Zákazníka o odstúpení od zmluvy pred uplynutím takejto lehoty.
                                                    6. Predávajúci okamžite potvrdí Zákazníkovi, že vyhlásenie o odstúpení od zmluvy a príslušné informácie boli prijaté a informuje o ďalších krokoch, ktoré sa majú podniknúť, vrátane spôsobu vrátenia Tovaru a, ak je to potrebné, odpovedá na všetky otázky.
                                                    7. Do 14 kalendárnych dní od dňa prijatia vyhlásenia Zákazníka o odstúpení od zmluvy, Predávajúci okamžite vráti Zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho dostal, vrátane nákladov na dodanie produktov. Predávajúci vráti všetky platby rovnakým spôsobom platby, aký použil Zákazník, pokiaľ Zákazník výslovne nesúhlasí s tým, aby platby boli vrátené iným spôsobom platby, ktorý mu nezpôsobuje žiadne náklady.
                                                    8. Ak po prijatí súhlasu Zákazníka Predávajúci nezabezpečí zber Tovaru od Zákazníka, môže Predávajúci zadržať vrátenie prijatých platieb, vrátane nákladov na dodanie produktu, až do času, kedy dostane Tovar späť alebo kedy Zákazník predloží dôkaz/potvrdenie o zaslaní Tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr.
                                                    9. Zákazník okamžite vráti produkty Predávajúcemu alebo osobe oprávnenej Predávajúcim, najneskôr do 14 kalendárnych dní od dňa, kedy Zákazník odstúpil od zmluvy, pokiaľ Predávajúci nenabídl prevzatie Tovaru sám. Na dodržanie lehoty stačí zaslať Tovar späť pred uplynutím lehoty.
                                                    10. Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, hradí iba priame náklady na vrátenie Tovaru.
                                                    11. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu a bez pokrytia nákladov, okrem nákladov uvedených v čl. 33, čl. 34 Zákona o právach spotrebiteľa.
                                                    12. Tovar sa má doručiť na adresu Predávajúceho (pozri §1 bod 3: “Adresa Predávajúceho”).
                                                    13. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty produktov, ktoré vznikli použitím týchto produktov spôsobom ktorý presahuje akcie nevyhnutné na zistenie charakteru, vlastností a fungovania Tovaru. To znamená, že Kupujúci má právo posúdiť a skontrolovať Tovar, ale iba spôsobom, ktorý by bol možný v kamennom obchode (overiť, či je kompletný a jeho technické parametre), pretože Spotrebiteľ nemôže normálne používať produkty, inak v prípade odstúpenia od zmluvy môže byť Spotrebiteľovi účtované dodatočné náklady súvisiace so znížením hodnoty produktu.
                                                    14. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje na Zákazníka v súvislosti so zmluvami uvedenými v čl. 38 zákona z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľa, a to najmä v nasledujúcich situáciách:

                                                    1. v súvislosti s poskytovaním služby, ak podnikateľ úplne poskytol službu so súhlasom Spotrebiteľa, ktorý bol pred poskytnutím služby informovaný, že po poskytnutí služby podnikateľom Spotrebiteľ stráca právo odstúpiť od zmluvy;
                                                    2. v prípade, keď cena alebo odmena závisí od výkyvov finančného trhu, ktoré sú mimo kontroly podnikateľa a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy;
                                                    3. v prípade, keď predmetom plnenia je neprefabrikovaný produkt vyrobený podľa špecifikácie Spotrebiteľa alebo určený na uspokojenie jeho individuálnych potrieb;
                                                    4. v prípade, keď predmetom plnenia je produkt, ktorý sa ľahko kazí alebo môže byť použitý v krátkom časovom období;
                                                    5. v prípade, keď predmetom plnenia je produkt dodaný v uzavretom obale, ktorý nemožno vrátiť po otvorení obalu z dôvodov zdravia alebo hygieny, ak bol obal otvorený po dodaní;
                                                    6. v prípade, keď predmetom plnenia sú produkty, ktoré po ich dodaní zostávajú neoddeliteľne spojené s inými produktmi kvôli ich charakteru.

                                                    §10 Postup vybavovania reklamácie

                                                    1. Na riadne podanie reklamácie by mal Zákazník poskytnúť svoje údaje ako: meno a priezvisko alebo názov spoločnosti, adresa bydliska alebo sídlo spoločnosti a e-mailová adresa, predmet reklamácie, číslo objednávky, ak je to možné, špecifikovať aj obdobie, na ktoré sa reklamácia vzťahuje, a okolnosti, ktoré reklamáciu odôvodňujú (opísanie, o čo sa reklamácia týka), a, ak je to možné, vlastnosti, ktoré objednanému Tovaru chýbajú a ktoré by, podľa vyhlásenia Predávajúceho alebo spôsobu prezentácie Tovaru, mal mať.
                                                    2. Ak je Zákazník Spotrebiteľom, môže požiadať, aby mu Tovar bol vymenený za bezchybný, namiesto toho, ako navrhuje Predávajúci, aby mu bola vada odstránená, alebo požiadať, aby sa vada odstránila, namiesto toho, aby bol Tovar vymenený, pokiaľ je zvolená metóda Zákazníka nemožná alebo by spôsobila nadmerné náklady v porovnaní s metódou navrhovanou Predávajúcim. Posúdenie nadmernej výšky nákladov zahŕňa hodnotu bezchybného produktu, typ a význam zistenej vady, a tiež nepríjemnosti, ktoré Zákazník mohol zažiť v prípade inej formy vyrovnania.
                                                    3. Ak neexistujú osobitné ustanovenia, podnikateľ je povinný odpovedať na reklamáciu Spotrebiteľa do 14 dní od dňa prijatia reklamácie. Ak podnikateľ neodpovie na reklamáciu v uvedenom termíne, reklamácia sa považuje za prijatú. Podnikateľ poskytuje Spotrebiteľovi svoju odpoveď písomne alebo na inom trvanlivom médiu (napr. USB kľúč alebo CD/DVD, odpovedajúc na reklamáciu). 
                                                    4. Ak reklamácia nie je vybavená v určenom termíne, považuje sa za prijatú Predávajúcim. Nárok týkajúci sa odstúpenia od zmluvy, ak nie je vybavený v termíne, nie je ekvivalentný prijatiu podanej reklamácie.

                                                    §11 Zodpovednosť

                                                    1. Zverejnením alebo zdieľaním možného obsahu Zákazník dobrovoľne šíri takýto obsah. Predávajúci nie je poskytovateľom obsahu a nijakým spôsobom sa s takýmto obsahom neidentifikuje; Predávajúci je len subjekt, ktorý poskytuje teleinformatické prostriedky. Zákazník vyhlasuje, že:

                                                    1. majú oprávnenie používať a zdieľať obsahy autorských ekonomických práv, práv priemyselného vlastníctva alebo súvisiacich práv, ktoré zverejnili;
                                                    2. zverejnením a zdieľaním osobných údajov, obrazov a informácií osôb okrem Zákazníka pri poskytovaní služby postupovali v súlade so zákonom a dobrovoľne, so súhlasom vlastníkov obsahu, na ktorý sa tieto údaje vzťahujú;
                                                    3. prijímajú iným Zákazníkom a Predávajúcim prístup k informáciám, údajom, obrazom a inému obsahu, ktorý zverejnili, a umožňujú Predávajúcemu používať takéto informácie, údaje, obrazy a obsah bezplatne;
                                                    4. dávajú svoj súhlas na prípravu štúdií, modifikácií a interpretácií diel, ako je definované Zákonom o autorských právach a súvisiacich právach.

                                                    1. Zákazník nie je oprávnený:

                                                    1. zverejniť osobné údaje tretích osôb, šíriť niečí obraz bez potrebného súhlasu alebo dohody tretej strany, na ktorú sa tieto údaje vzťahujú
                                                    2. zverejniť reklamný a/alebo propagačný obsah, ktorý nie je v súlade so zameraním podnikania obchodu.

                                                    1. Zákazníkovi je zakázané zverejniť obsah, ktorý by mohol najmä:

                                                    1. narušiť osobné práva tretích strán;
                                                    2. byť zverejnené alebo považované za zverejnené v zlej viere;
                                                    3. porušovať práva tretích strán, autorské práva, súvisiace práva, práva priemyselného vlastníctva, obchodné tajomstvo alebo práva pokryté klauzulou o dôvernosti, najmä ak sú označené ako tajné alebo prísne tajné;
                                                    4. byť zverejnené ako urážlivé alebo predstavovať hrozbu smerujúcu k iným osobám, vyhlásenia bežne považované za urážlivé, napr. vulgarizmy;
                                                    5. zasahovať do oprávneného záujmu Predávajúceho;
                                                    6. byť zaslané alebo zverejnené v rámci fungovania Online obchodu ako nevyžiadané komerčné informácie (spam);
                                                    7. akýmkoľvek spôsobom porušovať dobré mravy, platné zákony, spoločenské a morálne normy.

                                                    1. Keď tretia strana, oprávnená osoba alebo verejný orgán prijme oznámenie, Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť alebo odstrániť obsah zverejnený Zákazníkom v prípade, že sa tvrdí, že takýto obsah môže predstavovať porušenie týchto Podmienok a pravidiel alebo platných právnych predpisov. Predávajúci nekontroluje zverejnený obsah na nepretržitej báze.
                                                    2. Zákazník by mal venovať osobitnú pozornosť nasledujúcim ustanoveniam týchto Podmienok a pravidiel:

                                                    1. § 2 body 3, 8, 10 a 11
                                                    2. § 3 body 5 a 6
                                                    3. § 4 bod 1
                                                    4. § 7 bod 4
                                                    5. § 8 body 2, 3
                                                    6. § 9 body 1, 2, 3, 4, 5, 10, 11, 12 a 13
                                                    7. § 12 – celé ustanovenie

                                                    1. Uvedené ustanovenia Podmienok a pravidiel zahrnuté v bode 7 a špecifikované ako tie, ktoré majú osobitný význam, sú určené len na to, aby Zákazník jasne pochopil tieto predpisy. Nijako to neznamená, že ostatné predpisy zahrnuté v týchto Podmienkach a pravidlách a nezahrnuté v bodoch 7 a a g sú menej dôležité.

                                                    § 12 Mimosúdne metódy spracovania reklamácií a uplatňovania nárokov

                                                    1. Informácie o mimosúdnych metódach spracovania reklamácií a uplatňovania nárokov, ako aj o zásadách prístupu k týmto postupom sú k dispozícii na sídlach a internetových stránkach okresných (mestských) spotrebiteľských poradcov, sociálnych organizácií, ktorých zákonné úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľa, krajských inšpektorátov obchodnej inšpekcie a na nasledujúcich adresách Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľa: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php, www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php,  www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
                                                    2. Spotrebiteľ má medzi iným nasledujúce možnosti využiť mimosúdne metódy spracovania reklamácií a uplatňovania nárokov:
                                                    3. oslovit krajský inšpektorát obchodnej inšpekcie so žiadosťou o začatie mediácie na zmierlivé vyriešenie sporu.
                                                    4. oslovit stály arbitrážny spotrebiteľský súd, ktorý pôsobí pri krajskom inšpektoráte obchodnej inšpekcie, so žiadosťou o vyriešenie sporu vyplývajúceho z uzavretej zmluvy, adresa: www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
                                                    5. požadovať bezplatnú právnu pomoc, napr. od Federácie spotrebiteľov – ich webová stránka:  www.federacjakonsumentow.org.pl
                                                    6. Transhraničné spory môžu byť riešené s pomocou Európskej siete spotrebiteľských centier. Adresy týchto inštitúcií sú dostupné na webovej stránke Európskeho spotrebiteľského centra  www.konsument.gov.pl
                                                    7. Spotrebiteľ môže tiež využiť platformu online riešenia sporov (ODR platformu), v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o online riešení sporov v spotrebiteľských sporoch a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o spotrebiteľských ODR), dostupnú na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Európska ODR platforma je spoločným prístupovým bodom pre spotrebiteľov a podnikateľov, ktorý umožňuje mimosúdne riešenie sporov týkajúcich sa zmluvných záväzkov vyplývajúcich z uzavretej zmluvy o online predaji:  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
                                                    8. Je dobrovoľné využívať mimosúdne metódy spracovania reklamácií a uplatňovania nárokov; môže sa to uskutočniť iba vtedy, ak obidve strany sporu (Predávajúci a Kupujúci) súhlasia s využitím takýchto metód.

                                                    § 13 USTANOVENIA O PODNIKATEĽOCH

                                                          1. Predpisy a ustanovenia v tejto sekcii 13 sa aplikujú výlučne na zákazníkov a používateľov služieb, ktorí nie sú spotrebiteľmi.
                                                          2. Predajca si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľom, do 14 kalendárnych dní od dňa uzatvorenia zmluvy. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné vykonať bez uvedenia dôvodu a nezakladá nároky zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, voči predajcovi.
                                                          3. V prípade zákazníkov, ktorí nie sú používateľmi služieb a zároveň nie sú spotrebiteľmi, môže poskytovateľ služby ukončiť zmluvu o poskytovaní elektronických služieb s okamžitou účinnosťou aj bez uvedenia dôvodov, za predpokladu, že poskytovateľ služby zaslal zákazníkovi vhodné vyhlásenie.
                                                          4. Predajca má právo obmedziť dostupné metódy platby na niekoľko alebo len jednu z nich, platnú pre konkrétne alebo všetky tovar. Predajca môže požadovať preddavok čiastočne alebo úplne, bez ohľadu na zvolenú metódu platby a skutočnosť uzatvorenia kúpnej zmluvy.
                                                          5. Riziko náhodnej straty alebo poškodenia výrobku sa prenáša na kupujúceho v okamihu, keď predajca odovzdá objednaný výrobok kuriérovi. V okamihu odovzdania objednaného výrobku kuriérovi získava zákazník, ktorý nie je spotrebiteľom, všetky výhody a ťažkosti súvisiace s výrobkom. V takom prípade predajca nezodpovedá za žiadne straty, vady alebo poškodenia od okamihu prijatia výrobku kuriérom až do odovzdania výrobku zákazníkovi.
                                                          6. Zákazník, ktorý nie je spotrebiteľom, je povinný preskúmať balík v čase a spôsobom akceptovaným pre tento typ zásielok. Ak zákazník zistí stratu alebo poškodenie výrobku, ktoré vzniklo počas prepravy, je povinný vykonať všetky potrebné kroky na určenie zodpovednosti kuriéra.
                                                          7. Predajca informuje, že podľa § 558 § 1 Občianskeho zákonníka sa záruka za výrobok, ktorá sa vzťahuje na zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, vylučuje.
                                                          8. Zodpovednosť predajcu je obmedzená na jednu žalobu a celkovú sumu za všetky žaloby na zaplatenú sumu. Predajca je zodpovedný len za typické škody predvídateľné v okamihu uzatvorenia zmluvy a nie je zodpovedný za stratené výhody.
                                                          9. Všetky spory medzi internetovým obchodom a zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľom, sa budú riešiť na súde, ktorý je príslušný pre sídlo predajcu.

                                                    §14 Záverečné ustanovenia

                                                    1. Internetový obchod rešpektuje všetky práva zákazníka uvedené v platných právnych predpisoch.
                                                    2. Ak platný zákon obsahuje predpisy, ktoré sú pre zákazníkov výhodnejšie ako tie, ktoré sú zahrnuté v týchto Všeobecných obchodných podmienkach, platné ustanovenia týchto podmienok sa priamo nahrádzajú konkrétnymi normami platného práva a sú súčasne záväzné pre Internetový obchod.
                                                    3. Všetok obsah zverejnený na webovej stránke Internetového obchodu (vrátane všetkých grafík, textov, rozloženia stránok a logotypov) využíva ochranu určenú pre autorské práva a je výhradným majetkom predajcu. Použitie tohto obsahu bez písomného súhlasu predajcu vedie k civilnej a trestnej zodpovednosti.
                                                    4. Majiteľ obchodu, ako správca osobných údajov, vás informuje, že:

                                                    • poskytovanie osobných údajov je vždy dobrovoľné, ale je potrebné na vykonanie objednávky;
                                                    • osoba, ktorá poskytuje svoje osobné údaje, má neobmedzené právo na prístup ku všetkým svojim údajom a ich opravu, odstránenie (právo na zabudnutie), obmedzenie spracovania údajov, právo na prenos údajov, právo kedykoľvek odvolať súhlas bez ovplyvnenia súladu so zákonom o spracovaní; osobné údaje môžu byť však zdieľané s príslušnými verejnými orgánmi v situácii, keď to vyžaduje vhodná regulácia.
                                                    • Základom na spracovanie osobných údajov je čl. 6 ods. 1 písm. a) a obsah všeobecného nariadenia o ochrane údajov;
                                                    • osobné údaje budú uchovávané a spracovávané po dobu nevyhnutnú na dokončenie spracovania objednávky, ale maximálne 3 roky (2 roky predstavujú lehotu na podanie sťažnosti a 1 rok na ďalšie možné nároky a špeciálne situácie)
                                                    • Osoba, ktorá zdieľa svoje osobné údaje, má právo podať sťažnosť na GIODO (Generálny inšpektor ochrany osobných údajov), ak sa domnieva, že spracovanie osobných údajov súvisiacich s vykonaním objednávky porušuje ustanovenia všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov z 27. apríla 2016;

                                                    1. V rámci spracovania osobných údajov v tomto obchode Európska komisia svojim rozhodnutiami neschválila žiadnu primeranú úroveň ochrany, ale údaje budú riadne zabezpečené IT/právnymi opatreniami a riešeniami.
                                                    2. Vaše údaje budú spracovávané automatizovane, aj vo forme profilovania.
                                                    3. Na ostatné záležitosti neupravené ustanoveniami týchto Všeobecných obchodných podmienok sa vzťahujú platné ustanovenia poľského práva::

                                                    1. Zákon z 2. marca 2000 o ochrane niektorých práv spotrebiteľa a zodpovednosti za škody spôsobené nebezpečným výrobkom (Zbierka zákonov 2000 č. 22 položka 271, v znení neskorších predpisov).
                                                    2. Zákon z 27. júla 2002 o osobitných podmienkach predaja spotrebiteľov a o zmene Občianskeho zákonníka (Zbierka zákonov 2002 č. 141, položka 1176, v znení neskorších predpisov);
                                                    3. Zákon z 23. apríla 1964 Občiansky zákonník (Zbierka zákonov 1964 č. 16 položka 93, v znení neskorších predpisov);
                                                    4. Zákon z 29. augusta 1997 o ochrane osobných údajov (Zbierka zákonov 2002 č. 101 položka 926, v znení neskorších predpisov);
                                                    5. Zákon z 18. júla 2002 o poskytovaní elektronických služieb (Zbierka zákonov 2013 položka 1422);
                                                    6. Zákon z 30. júna 2000 o priemyselných právach (Zbierka zákonov 2001 č. 49 položka 508, v znení neskorších predpisov);
                                                    7. Zákon z 4. februára 1994 o autorskom práve a príbuzných právach (Zbierka zákonov 2006 č. 90 položka 631, v znení neskorších predpisov),
                                                    8. Zákon z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľov (Zbierka zákonov 2014, položka 827)

                                                    1. Zmenené Všeobecné obchodné podmienky sú záväzné pre zákazníkov, ak sú splnené požiadavky uvedené v čl. 384 Občianskeho zákonníka (t. j. zákazník bol riadne informovaný o zmenách).
                                                    2. Predajca si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok z dôležitých dôvodov, a to:

                                                    1. zmena právnych predpisov;
                                                    2. zmena v metódach platby a dodávkach;
                                                    3. zmena v kurzovom výmene;
                                                    4. zmena v spôsobe poskytovania elektronických služieb a výkonu, v súlade s podmienkami;
                                                    5. zmena informácií o predajcovi, vrátane e-mailovej adresy a telefónneho čísla.

                                                    1. Zmeny v podmienkach sa netýkajú už zadaných a vykonaných objednávok; v ich prípade sa použijú Všeobecné obchodné podmienky platné v čase podania objednávky. Predajca informuje o plánovanej zmene na webovej stránke obchodu najmenej 30 dní vopred. Ak sa zmenené podmienky neprijmú, používatelia služieb môžu zmluvu ukončiť s okamžitou platnosťou do 30 dní od prijatia správy.
                                                    2. Spory vyplývajúce z poskytovania služieb na základe týchto Všeobecných obchodných podmienok budú riešené spoločným súdom vybraným zákazníkom, ktorý je zároveň spotrebiteľom, v súlade s platnými ustanoveniami poľského práva.
                                                    3. Prílohy k Všeobecným obchodným podmienkam tvoria neoddeliteľnú súčasť dokumentu.
                                                    4. Kúpna zmluva sa uzatvára v poľštine, s obsahom v súlade s Všeobecnými obchodnými podmienkami.
                                                    5. Zákazníci uvedeného obchodu môžu kedykoľvek získať prístup k týmto Všeobecným obchodným podmienkam prostredníctvom odkazu umiestneného na webovej stránke hlavnej služby a zvoliť a vytlačiť tento dokument, avšak komerčné využitie bude chránené právnou kanceláriou LEGATO.
                                                    6. Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňa …………………….

                                                    Poznámka o autorských právach k Všeobecným obchodným podmienkam predaja


                                                    Majiteľom všetkých materiálnych autorských práv k modelu týchto Všeobecných obchodných podmienok je právna kancelária LEGATO, ktorá tomuto obchodu udelila nevýhradné a neprenosné právo používať tieto Všeobecné obchodné podmienky predaja na účely súvisiace s vlastnou obchodnou online činnosťou obchodu, a toto právo sa rozširuje na vyššie uvedený dokument po dobu platnosti zmluvy. Je zakázané kopírovať a šíriť model týchto Všeobecných obchodných podmienok bez súhlasu právnej kancelárie LEGATO a takéto konanie môže podliehať civilnej a trestnej zodpovednosti. Online predajcovia sa môžu dozvedieť viac o možnosti používania modelu týchto Všeobecných obchodných podmienok predaja na http://www.kancelaria-legato.pl/